El Servei d’Arxiu Municipal de Casserres és el servei de l'ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets dels ciutadans, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi de Casserres. L'Arxiu Municipal de Casserres forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2012
Serveis
Els serveis que ofereix són:
Horaris de consulta
Horaris de consulta: de dilluns a divendres de 8 a 14.30h
Consultes i informació: 93 823 40 00 o casserres@diba.cat
Fons documentals
L’arxiu municipal de Casserres conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions, fons d'entitats i fons personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.
El quadre de fons aplega la informació bàsica del conjunt de fons i col·leccions del Arxiu Municipal de Casserres
Fons de l'Administració Local
101 Ajuntament de Casserres
Fons públics no municipals
201 Jutjat de Pau de Casserres
Fons privats
301 Cambra agrària local / Germandat de Llauradors i ramaders / Sindicat agrícola (1950-1996), (2,40 m.)
303 Delegació Local de FET y de las JONS (1939-1960), (0,12 m.)
304 Escriptures Comercial Viladomiu (1950-1990), (1,08 m.)